Poslední prosincový týden se polovina třídy 2.D a 2.E nevěnovala v předmětu „Výpočetní technika“ programování v jazyce C#. Ten je sice hlavním tématem výuky po většinu školního roku ve 2. ročníku, ale tentokráte se žáci zaměřili na programování mikrořadiče Arduino.
Doposud s ním neměli žádnou předchozí zkušenost, ale přesto se jim podařilo v krátké době zvládnout obsluhu vývojového prostředí Arduino IDE a zrealizovat několik projektů s Arduinem. Začali zapojením jednoduchých obvodů s LED diodami, které rozblikali ve stylu vánočních řetězů a posléze se dostali i ke složitějším zapojením. Vyzkoušeli si naprogramovat činnost semaforů pro vozidla a pro chodce na křižovatce, policejní blikačky atd. Řada z nich už se během krátké doby poohlížela po dalších součástkách a po různých čidlech, aby si sestavili i něco složitějšího, ti méně zkušení naopak omrkli leccos z internetu.
Trojhodinovka splnila očekávání vyučujících i žáků. Místo programování různých „nudných“ aplikací na procvičování cyklů a podmínek si žáci vyzkoušeli jiný typ programování, takže se do práce rádi zapojili i žáci, kteří se obvykle programování věnují neradi.
Žáci již netrpělivě čekají, až budou mít další příležitost pracovat s Arduinem, aby mohli použít různá čidla a tím si přiblížili význam IoT (Internet of Things) pro moderní dobu. V současnosti kolem sebe přece vidíme spoustu „chytrých řešení“ na každém kroku, od domácností až po průmyslové podniky.
Žáci si z výuky natočili vlastní video. Někteří z nich se seznámili s Arduinem na DOD, kde se pustili do předvádění arduina a robotických vozítek návštěvníkům a také pořídili videozáznam.
Kterýkoli žák průmyslovky má možnost si v průběhu studia udělat ECDL test z Programování C# a z Robotiky (robotická vozítka), pro kterou naše škola získala akreditaci v loňském roce.